"לא הספקתי לנקות כל מה שתכננתי…" – על ניקיון פיזי, ניקיון פנימי ותשוקה מינית

אני אוהבת מאד את חג הפסח וגם את ראש השנה, כי אלו שתי הזדמנויות בהן אני עוצרת הכל ומוצאת זמן לדבר עם הרבה אנשים יקרים שבתוך השיגרה העמוסה כבר הרבה זמן לא דיברנו.

באחת משיחות ה"חג שמח" הללו, אמרה לי אחת מחברותי הטובות: "לא הספקתי לנקות כל מה שתכננתי… מבאס, נשארו לי בבית עוד כמה פינות שלא הצלחתי להגיע אליהן השנה."

"את יודעת", השבתי לה, "הניקיון בבית הוא בסך הכל פעולה פיזית שמטרתה להוביל אותנו לניקיון פנימי. אז אם פספסת כמה פינות בבית – זה ממש לא נורא. אבל הכי חשוב להקפיד לנקות את הבפנים!"

כל כך חשוב שלא נשכח את המהות של החג הזה – הניקיון הפנימי.
מה זה ניקיון פנימי?

  • לטפח את השמחה הפנימית, ולהתמקד בהוקרת תודה (ולא להקשיב לקולות הפנימיים של התלונות והביקורת על כל העולם, שאוהבים במיוחד להתמקד על הקרובים לנו ביותר).
  • "להיות שם" בשביל מי שצריכים אותנו, אבל גם בשביל עצמנו – לדעת איפה הגבול בין "לבוא לקראת, נתינה מתוך אהבה", לבין לחצות את הגבול ולתת יותר מידי – מה שמשאיר אותנו מרוקנים וחסרי אנרגיה, ללא יכולת לתת יותר.
  • להשמר מרגשות האשמה, שגורמות לנו להרגיש רע ולא מביאות אותנו לשום מקום טוב.
  • גם בתוך החג, והמשפחה המורחבת והילדים… לקחת פסק זמן לעצמנו לנשום עמוק, ופשוט להרגיש טוב, באמת טוב, מבפנים.

ואיך הוא קשור לתשוקה המינית שלנו?
כשאנחנו דואגים לניקיון הפנימי שלנו, אנחנו יכולים להתחבר לסובבים אותנו ממקום נקי, ממקום טהור. אנחנו יכולים, למשל, לבוא לחיבוק זוגי עם בן הזוג האהוב שלנו ממקום שלם עם עצמנו ואוהב את עצמנו, ולא ממקום שנזקק לחיבוק. ואז קורה דבר מופלא. החיבור שנוצר שם בתוך החיבוק הוא חיבור ממלא, שמטעין את המיכל הפנימי שלנו וגם מצית את התשוקה המינית.
נסו ותהנו!

מאחלת לכם חג פסח שמח ומאושר,
ושתהנו החג הזה מהחירות האמיתית – חירות מהכבלים הבלתי נראים, המונעים מאיתנו להנות עד הסוף מהמיניות ומהזוגיות שלנו.
שירי לופוביץ.

2 תגובות על “"לא הספקתי לנקות כל מה שתכננתי…" – על ניקיון פיזי, ניקיון פנימי ותשוקה מינית”

  1. מקסים וחכם!
    תודה שירי 🙂

  2. שירה הגיב:

    תודה גם על הטיפים השבועיים, בינתיים קוראת אותם לבד, כי "הבעיה" בתשוקה היא "אצלי". מקווה שיהיה לי את הכוח לעניין את בן הזוג בהתאם להמלצותייך